معرفی کلی در مورد بردهای کنترل دیزل ژنراتور

از نظر ظاهری، برد دیزل ژنراتور را می توان یک نمایشگر و یا مجموعه ای از نمایشگرها دانست که پارامترهای مختلفی مانند ولتاژ، شدت جریان و فرکانس را در دستگاه ژنراتور اندازه گیری کرده و نمایش می دهد. ابزارهای مقیاس و اندازه گیری برد دیزل ژنراتور معمولاً در داخل یک جعبه فلزی ضد زنگ نگهداری می شوند تا در برابر تغییرات آب و هوایی (مانند باد، باران و یا تابش مستقیم خورشید) محفوظ باشند.

 اگر ژنراتور مورد نظر کوچک باشد، ممکن است برد دیزل ژنراتور روی خودِ ژنراتور نیز نصب شود. در این شرایط همراه با برد، معمولاً یک صفحه ضربه و لرزه گیر هم وجود دارد تا لرزش های ژنراتور تاثیری در عملکرد برد دیزل ژنراتور نداشته باشد. انواع دیگری از برد دیزل ژنراتور که برای ژنراتورهای صنعتی استفاده می شوند، از نظر اندازه بسیار بزرگ تر هستند.

 تا جایی که حتی در مقابل آنها باید ایستاد و به صورت ایستاده به بخش های مختلف آن دسترسی پیدا کرد. برد دیزل ژنراتور های صنعتی را در مکان های مختلفی می توان نصب کرد. برای مثال برخی از آن ها روی قفسه قرار می گیرند،‌ برخی روی دیوار باید نصب شوند و برخی دیگر بسیار بزرگ هستند که معمولاً یک اتاق جداگانه برای آن ها در نظر گرفته می شود.

روی برد دیزل ژنراتور کلید و دستگیره های مختلفی نصب شده است که از آن ها برای هدایت و کنترل ژنراتور استفاده می شود. در این میان می توان به کلید های مربوط به خاموش و روشن شدن ژنراتور اشاره کرد. البته این نکته را باید در نظر داشت که کلید هایی که عموماً روی برد دیزل ژنراتور قرار گرفته اند کارکردهایی ابتدایی و ساده دارند.

 به عبارت دیگر،‌ از این کلید ها برای انجام تنظیمات پیچیده و پیشرفته دستگاه برد دیزل ژنراتور استفاده نمی شود. چراکه در دسترس هستند و این امکان وجود دارد تا به صورت تصادفی و اشتباه کسی با آنها برخورد کرده و آن ها را فعال کند. تصور کنید در میانه شب قصد دارید ژنراتور که سطح عملکردش دچار ایراد شده و به لرزش زیادی افتاده است را خاموش کنید. در این شرایط است که کلید هایی که در جلوی صفحه برد دیزل ژنراتور تعبیه شده اند کارایی خود را نشان می دهند. چراکه به نوعی میان‌بر هایی هستند که کنترل فعالیت‌های کلیدی را آسان می‌سازند.

معرفی برد های کنترل دیپسی

برد کنترل دیپسی Dse محصولی از شرکت انگلیسی دیپسی (Deep Sea) است. این شرکت عموماً با نام اختصاری خود، یعنی DSE  شناخته می شود. شرکت دیپسی یکی از بهترین و بزرگ ترین شرکت های تولید کننده قطعات الکترونیکی در دنیا است. برد کنترل دیپسی Dse نیز از بهترین و محبوب ترین محصولات این شرکت است.

علاوه بر تولید انواع برد کنترل، این شرکت سوییچ های انتقالی،‌ باتری های شارژی، شارژر و برد های کنترل دستگاه های مختلف دیگری را نیز تولید می کند. برد کنترل دیپسی Dse با همکاری بیش از 170 کارمند متخصص و مختلف تولید شده و در 150 کشور دنیا به فروش می رسد. همین ارقام حاکی از دقت بالا در ساخت، و همچنین استقبال از مدل های مختلف برد کنترل دیپسی Dse است.

مدل های مختلف برد کنترل دیپسی Dse در دو گروه مختلف محصولات شرکت Deep Sea جای می گیرند. این دو گروه تحت عناوین DSEGenset و DSEAts شناخته می شوند. گروه اول به ارائه محصولات و راهکارهایی برای کنترل ژنراتورهای مختلف می پردازد و گروه دوم مخصوص تولید سوئیچ های انتقال خودکار است.

معرفی  ویژگی های برد کنترل دیپسی

برنامه ریزی آسان:

یکی از کاربردی ترین ویژگی های یک برد کنترل، قابلیت برنامه ریزی آسان در آن است. با این قابلیت شما قادر خواهید بود به راحتی و با استفاده از کلیدهای تعبیه شده روی صفحه نمایشگر برد کنترل دیپسی  Dse، برنامه مورد نظر خود را انتخاب و شروع کنید. کمی آشنایی با سازوکار این دستگاه کافی است تا قادر باشید به راحتی آن را برنامه ریزی کنید.

البته این موضوع برای برنامه ریزی های ساده و ابتدایی صدق می کند. اگر قصد برنامه ریزی پیشرفته تری داشته باشید، می توانید از بسته های جامع نرم افزاری مخصوص برنامه دهی به برد کنترل دیپسی Dse استفاده کنید. برنامه ریزی از طریق این بسته ها نیز بیش از تصور شما ساده خواهد بود.

برد کنترل مجزا:

یکی دیگر از مزایای استفاده از برد کنترل دیپسی Dse، وجود برد مجزا است. این برد به همراه با نمایشگر خود جداگانه نصب می شود و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را نمایش خواهد داد. علاوه بر این، چند کلید مختلف نیز روی مدل های مختلف برد کنترل دیپسی Dse تعبیه شده است. از این کلیدها تنها برای کنترل عملکردهای اصلی (مانند خاموش و روشن کردن) استفاده می شود.

 به دو دلیل و مزیت برای این امر می توان اشاره کرد. اول آنکه این کلیدها را در واقع می توان میان‌برهایی برای ساده کردن فرآیندها دانست و برای پرکاربردترین تصمیمات یک کلید جداگانه در نظر گرفته شده است. دوم آنکه از آنجایی که این کلیدها در معرض دید بوده و احتمال برخورد تصادفی و یا انتخاب اشتباهی آن ها وجود دارد، فرآیندهای کلیدی و یا برنامه ریزی های خاص از طریق این کلیدها انجام نمی شود تا ریسک چنین اقداماتی به حداقل برسند.

کاربری آسان:

طراحی برد کنترل دیپسی Dse به نحوی انجام شده است تا هرکس به راحتی بتواند از آن استفاده کند. برای استفاده از این دستگاه و یا مشاهده اطلاعات ارائه شده توسط آن، احتیاج به دانش و تخصص خاصی نخواهید داشت، چراکه منوهای برد کنترل دیپسی Dse  بسیار ساده طراحی شده اند و تنها با فشردن چند دکمه می توانید به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

کیفیت ساخت بالا:

همانطور که بیان شد، برد کنترل دیپسی Dse محصولی از کشور انگلستان است. این شرکت بیش از 40 سال سابقه و تجربه در زمینه ساخت انواع مختلف برد های کنترل دارد و از علوم روز، آخرین دست آوردهای تکنولوژیکی و همچنین ماشین آلات مدرن برای ساخت محصولاتش استفاده می کند.

بالاترین استانداردها:

با توجه به ماهیت کنترلی و نظارتی برد کنترل دیپسی Dse، کیفیت ساخت و حفظ استاندارها در آن بسیار بالا است. کوچک ترین اشتباه در محاسبات و اقدامات این دستگاه ممکن است منجر به بروز خسارات سنگینی شود. بنابراین، بالاترین استانداردهای روز در خط تولید برد کنترل دیپسی Dse رعایت می شوند. تمامی محصولات پس از تولید باید مجدداً مورد آزمایش قرار گرفته تا کنترل کیفی شوند.

برای مثال، از آنجایی که از برد کنترل دیپسی Dse در محیط هایی با انرژی الکترومغناطیسی بالا استفاده می شود، تمامی محصولات پیش از ورود به بازار در محیط هایی با پرتاب های مداخله گر مورد آزمایش می گیرند تا از ثبات در عملکرد دستگاه اطمینان حاصل شود. برد کنترل دیپسی Dse در محیط هایی با گرمای بیش از 70 درجه سانتی گراد نیز مورد آزمایش قرار می گیرد. البته، این دو مورد تنها بخشی از فرآیند کنترل کیفی این شرکت را شامل می شود.

برای مشاهده مقالات و پروژه های بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.