مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق گفت: رکورد نیاز مصرف برق به ۶۶ هزار ۸۸۷ مگاوات رسید در حالی که سال گذشته رکورد مصرف برق ۵۸ هزار مگاوات بود.

به گزارش شرکت طلوع صنعت تاجیک و نقل از وبسایت برق نیوز، مصطفی رجبی مشهدی مجموع توان نیروگاه‌ها را چنین برآورد کرد و گفت: مجموع توان تولید نیروگاه‌های حرارتی، هسته‌ای انرژی‌های نو ۵۴ هزار مگاوات است و به دلیل کاهش شدید بارندگی ها، نیروگاه‌های برق آبی را در مدار نداریم که همین موضوع باعث ناترازی تولید و مصرف برق به میزان ۱۲هزار مگاوات شده است.


رجبی مشهدی با اشاره به مشترکان اداری پرمصرف افزود: برق مصرفی مشترکان اداری پر مصرف و مراکز تجاری و… پرمصرف را با اخطار قبلی و جدیت بیشتر قطع می‌کنیم.


وی ادامه داد: امروز به جهت حوادث پیش آمده ۵ واحد نیروگاهی از مدار خارج شد. به منظور حفظ پایداری شبکه برق در شرایط افزایش مصرف برق، رله‌های فرکانس به صورت خودکار عمل کرده و باعث قطع برق در برخی از مناطق می‌شود.


سخنگوی صنعت برق ادامه داد: پیش بینی‌های هواشناسی همچنان نشانگر گرم‌بودن اکثر نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته است، هفته آینده ممکن است کاهش یک تا دو درجه‌ای دما را داشته باشیم.


رجبی مشهدی افزود: در صورت احتمال بروزخاموشی، به طور حتم موارد، پیشتر اطلاع رسانی می‌شود و البته جداول خاموشی‌های احتمالی هم در سایت شرکت‌های توزیع بارگذاری شده است.


مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اشاره‌ای به میزان برق مصرفی مازاد داشت و گفت: براساس قانون، مشترکانی که دو برابر بیش از الگو مصرف کنند (که بیش از ۲ درصد مشترکان نیستند) میزان برق مصرفی مازاد بر دوبرابر الگو را می‌بایست با هزینه‌ای معادل برق حاصل از انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت کنند.


وی افزود: در صورت رعایت نکات مدیریت مصرف برق و تنظیم کار‌های گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کار‌های آبی روی ذکر کند، می‌توانیم از بروز خاموشی احتمالی جلوگیری کنیم.


رجبی مشهدی در پایان گفت: در روز‌های سخت صنعت برق کشور از مشترکان انتظار می‌رود در ساعات پیک که از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ بعداظهر و ۲۰ شب تا ۲۳ می‌باشد از به کار بردن وسایل پرمصرف خودداری نمایید.

مصرف برق روز گذشته (دوشنبه) در ساعت ۱۲ و ۴۹ دقیقه به ۶۶ هزار و ۸۸۷ مگاوات رسید.

میزان مصرف برق روز گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال که ۵۸ هزار و ۳۴ مگاوات بود، رشد ۸ هزار و ۸۵۳ مگاواتی یافت.

مصرف برق، اما در بخش صنایع هم به دو هزار و ۴۰۹ مگاوات رسید.

مصرف برق شبانه کشور، اما در مقایسه با مصرف روزانه کاهش یافته و به ۶۱ هزار و ۴۳۰ مگاوات رسید.

مصرف برق، اما در بخش صنایع هم روندی کاهشی در پیش گرفت و به دو هزار و ۳۷۴ مگاوات رسید.

میزان ذخیره نیروگاه‌ها روز گذشته به ۲۲۱ مگاوات و میزان تولید برق از منابع تجدید پذیر هم به ۷ هزار و ۴۱۲ مگاوات رسید.

استفاده از دور کند کولر‌های آبی، تنظیم درجه کولر‌های گازی برروی ۲۴ درجه و استفاده حداکثری از نور خورشید راهکار‌های ساده مدیریت مصرف برق به شمار می‌روند.

برای مشاهده مقالات و پروژه های بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.