• ساعات کاری : 8:00 الی 18:00
1 - 6660 3368 028 info@tst-co.com
ایران، قزوین، خیابان شهید بابایی، بین کوچه ۳۶ و ۳۸ - پلاک ۳۹۵ - طبقه اول – واحد 3

ساخت تابلو برق – دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور - ساخت تابلو برق

همه دیزل ژنراتورها برای اینکه بصورت کامل حفاظت شوند به تابلو برق احتیاج دارند. وظیفه تابلو برق در دیزل ژنراتور این است که دیزل ژنراتور را کنترل کند و در صورت بروز اشکال و نقص فنی بوسیله برد کنترلی آن را به مصرف کننده اطلاع دهد که این وظیفه تابلو حفاظت و کنترل دیزل ژنراتور یا AMF می باشد. عملیات دیگری که تابلو برق ها انجام می دهند این است که بصورت اتوماتیک مصرف کننده را به برق شهر و یا دیزل ژنراتور وصل کند که این وظیفه تابلو چنج آور- تابلو اضطراری- تابلوATS می باشد. همچنین نوع دیگری از تابلو دیزل ژنراتور هم وجود دارد با عنوان تابلو سنکرون و پارالل دیزل ژنراتورکه این نوع تابلو ها وظیفه سنکرون و پارالل کردن دو یا چند دیزل را باهم و یا با برق شهر دارند.

به منظور استفاده بهینه از دیزل ژنراتورها بر اساس تغییر بار مصرفی یا سنکرون نمودن آنها با برق شهر در هنگام اوج(پیک) بار شبکه و و انتقال تمام یا قسمتی از بار به ژنراتورها ،احتیاج به استفاده از تابلوهای سنکرون می باشد. عمل سنکرون نمودن دیزل ژنراتورها باهم یا با برق شهر به عهده کنترلر سنکرون می باشد که برای هر ژنراتور به صورت مجزا در نظر گرفته می شود. با توجه به پیشرفت بردهای کنترل سنکرون و ماژول  های کنترل موتورهای دیزل کاربرد تابلوهای سنکرون روز به روز در حال افزایش است. کنترل دقیق و لحظه به لحظه دیزل و آلترناتور و وجود شبکه میان کنترلرها، به صورت کامل بر عملکرد دستگاه  ها و حفاظت  های لازم نظارت داشته و احتمال هر گونه خطر یا اتفاقی را به صفر می  رساند.

با استفاده از این تابلوها می توان به جای خرید مولدهای بزرگ، که بسیار گران قیمت و هزینه نگهداری آنها بالا می باشد، از مولدهای کوچکتر با هزینه  ی نگهداری کمتر و مصرف سوخت کمتر استفاده نمود. ضمن اینکه در زمان کم باری ، به اندازه  ی نیاز مصرف، مولدها استارت و بار را تغذیه نمایند. از دیگر مزایای این تابلوهای کنترل، قابلیت پارالل و سنکرون شدن با برق شهر می باشد که اجازه می دهد عملیات انتقال بار از ژنراتورها به شهر به صورت نرم (بدون چشمک) انجام پذیرد و یا در زمان پیک مصرف، مولدها به کمک برق شهر آمده و اضافه جریان روی ترانس برق شهر جلوگیری شود.

 

//tst-co.com/wp-content/uploads/2020/03/tablo-bargh.jpg