تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود سه میلیارد و ۴۱۲ میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق، توانسته از انتشار حدود دو میلیون و ۳۶۸ هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، تولید سه میلیارد و ۴۱۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی‌های نو باعث شده، ۹۵۵ میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلیدر ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته و بیش از ۷۵۱ میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

هم‌اکنون ۳۸۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث بوده و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به ۷۶۰ مگاوات رسیده است.همچنین تاکنون ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و ۳۲ نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

بر اساس این گزارش، انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از ۱۲۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که ۴۵ درصد نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور

از نوع خورشیدی، ۴۰ درصد از نوع بادی، ۱۲ درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارتی و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.