به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری ،

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری در آیین بهره برداری از اولین واحد نصب شده توسط پیمانکار و مشاور بومی گفت: با توجه به اینکه نیاز به انرژی، هر ساله رو به افزایش است و شبکه¬های انرژی فعلی ضمن آلایندگی پاسخگوی بادوامی به این نیاز فزاینده نخواهند بود، همه ذخایر متداول انرژی، بر اساس برآوردهای دانشمندان محدود بوده و تا ۵۰ سال آینده به اتمام خواهند رسید.  لذا دستیابی به منابع جدید و انرژی پاک و تمیز، از مهمترین نیازهای حال و آینده می باشد.
دکتر ملکی در ادامه افزود: قابلیت و انعطافی که در این نیروگاه ها جود دارد این است که علاوه بر مزایای فوق از لحاظ درآمدزایی نیز مزیت بزرگی برای سرمایه گذاران می باشد. مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در صورت دارا بودن وثیقه بانکی، مسکن مناسب، سلامت لازم برای نگهداری نیروگاه و امنیت حفاظتی منزل میتوانند از مزایای آن استفاده نمایند. برای تحقق این امر دولت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی و خرید تضمینی برق تولید شده حدود ده برابر قیمت فروش دولتی به مصرف کنندگان را فراهم نموده است. این مشوق ها در نیروگاه های خورشیدی به صورت ۲۰ ساله می باشد. همچنین این امر علاوه بر کمک به کاهش آلودگی، ایجاد پدافند غیر عامل و امکان ایجاد اشتغال در طرح مصوب سفر دکتر روحانی به رفع محرومیت زدایی کمک به سزایی می کند. وی تاکید کرد عدم استفاده از تسهیلات منظور شده برابر است با از دست دادن فرصت بسیار کمیاب برای واجدان شرایط

بهنام ملکی ضمن تشکر از شرکت طلوع صنعت تاجیک(اولین مجری بومی پروژه طرح برکت آفتاب در استان قزوین) و شرکت کوشا آئین روش(اولین مشاور طرح برکت آفتاب در استان قزوین) گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای ایجاد اشتغال و همچنین امداد رسانی به مدد جویان تحت پوششش این سازمان و بهره مندی کشور در خصوص استفاده از مزایای فراوان استفاده از برق خورشیدی، اجرای طرح برکت آفتاب را  برای مددجویان روستایی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را آغاز نموده است. شایان ذکر است در استان قزوین تعداد ۱۰۰۰ مددجوی روستایی تحت پوشش شناسایی اند که برای هر یک میزان ۵ کیلو وات نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه، بر روی پشت بام خانه های مذکور تعریف شده است. با اجرای این پروژه ، ماهیانه مبلغی در حدود ۷۰۰ تا ۹۵۰ هزار تومان انرژی تولید و فروخته شده به شرکت توزیع برق استان قزوین در قالب قراداد خرید تضمینی ۲۰ ساله برق از مدد جو، به حساب مالک نیروگاه (مدد جو) واریز می گردد که این امر ضمن درآمد زایی و محرومیت زادیی، کمک به سزایی به توانمند سازی  آنها می نماید.
وی در مراسم بازدید، از تلاش شرکتهای طلوع صنعت تاجیک(مجری) و کوشا آئین روش(مشاور) که اولین نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه با ظرفیت ۵ کیلووات را برای مددجویان کمیته امداد شهرستان آبیک در شهرک ناصر آباد میر پنجی توسط متخصصان بومی استان قزوین نصب و راه اندازی کرده اند قدر دانی نمود.
دکتر ملکی نقش آفرینی رسانه ها و فرهنگ سازی را عامل اصلی موفقیت طرح برکت آفتاب دانست و ابراز امیدواری کرد تجارب بدست آمده در ناصر آباد به عنوان نمونه استانی تولید انرژی خانگی خورشیدی برای استان مفید واقع شود.

لینک اخبار استانداری قزوین:http://ostan-qz.ir/content/ostan/news/40114