چگونه یک منبع برق خورشیدی بسازیم

نحوه نصب سیستم خورشیدی سلول های خورشیدی یا فتوولتاتیک که در تمامی این سلول های خورشیدی چندین میدان الکتریکی وجود دارد که می تواند انرژی خورشیدی را از طریق کریستال های سطح پنل های خورشیدی دریافت و از طریق میدان الکتریکی آنها را به ولتاژ تبدیل نماید.

وسایل مورد نیاز برای نصب و استفاده از سیستم خورشیدی عبارتند از:

پنل خورشیدی
شارژ کنترلر
باتری
اینورتر

نحوه کارکرد سلول های خورشیدی

زمانی که نور خورشید به سطح پنل و سلول های خورشیدی می تابد جذب شده، و این نور باعث می شود یکی الکترونها در یکی از اتمها تحریک شده و آن را به سمت سطوح بالاتر انرژی هدایت کند.

که با وصل کردن سیم مسی به بالا و پایین این سلول خورشیدی می توانیم از انرژی حاصل شده استفاده کنیم.

آموزش تصویری مراحل نصب سیستم خورشیدی

پنل خورشیدی چیست؟

پنل های خورشیدی  که اساس آنها متشکل از چهار قسمت اصلی است تا بتواند برای ما چراغی را در شب روشن کند و روز که شد برق را برای ما ذخیره کند.

دریافت کننده انرژی خورشیدی که به صفحه سولار یا صفحات خورشیدی معروف است،همان طور که میدانید پنل های خورشیدی وظیفه دارند که انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند .

یک باتری که عملیات شارژ برق را برعهده دارد.

مصرف کننده ما که معمولا لامپ های LED هستند.

کنترلر صفحه که وظیفه دارد روز برق که از صفحه خارج میشود را در باتری ذخیره کند و شب برق را از باتری به لامپ ما منتقل کند .

نحوه نصب پنل خورشیدی

نصب بر روی زمین

سیستم‌های فتوولتاییکی که روی زمین نصب می‌شوند، معمولاً بزرگ و در سطح یا مقیاس تجهیزات بزرگ خدمات رفاهی هستند. ماژول‌های خورشیدی آن‌ها به وسیله فرام‌ها یا میله‌هایی که به تکیه گاه‌های زمینی (نصب شده روی زمین) وصل هستند، نگه داشته می‌شوند.

تکیه گاه‌های نصب زمینی شامل موارد زیر است: تکیه گاه‌های یا سکوهای میله‌ای که مستقیماً به زمین وصل می باشند یا در داخل سیمان و بتن جای می‌گیرند تکیه گاه‌های فندانسیونی مثل صفحات بتنی یا فوتینگ‌ها تکیه گاه‌هایی با فوتینگ شن ریزی شده، مثل پایه‌های بتنی و فولادی که برای ایمنی سیستم ماژول و حفظ آن در محل، از وزن خود استفاده می‌کنند و به نفوذ در زمین نیازی ندارند. این نوع نصب مناسب جاهایی است که حفاری ممکن نیست مثل گورستان‌های سر پوشیده. امکان تعویض مکانی این سیستم‌ها نیز وجود دارد.

نصب بر روی پشت بام

سیستم‌های توان خورشیدی که روی پشت بام نصب می‌شوند، از ماژول‌هایی تشکیل شده‌اند که به وسیلهٔ میله‌ها یا فرام‌هایی که متصل با تکیه گاه‌های پشت بامی، نگه داشته می‌شوند.

تکیه گاه‌های نصب پشت بامی، شامل موارد زیر است: سکوی نصب میله‌ای که مستقیماً به ساختار پشت بام وصل شده و می‌تواند برای اتصال ماژول به میله‌ها یا فراهم، از ریل‌های بیشتری استفاده کند. تکیه گاه‌هایی با فوتینگ شن ریزی شده، مثل پایه‌های بتونی یا فولادی که از وزن خود برای ایمنی سیستم پانل در مکان استفاده می‌کنند و به نفوذ در زمین احتیاجی ندارند.

این متد نصب، امکان جابجایی سیستم پنل خورشیدی را بدون تأثیر مخرب بر ساختار پشت بام، فراهم می‌سازد. تمام سیم پیچی‌هایی که ماژول‌های خورشیدی را به تجهیزات برداشت انرژی وصل می‌کنند، باید براساس کدهای الکتریکی محلی نصب شوند و در کانال‌ها یا لوله‌های مناسب برای شرایط آب و هوایی راه‌اندازی شوند.

برای مشاهده مقالات و پروژه های بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.