رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: در جلسه عصر دیروز هیئت دولت، پیشنهاد وزیر نیرو مبنی بر افزایش منابع عوارض برق از هشت به ۱۰ درصد مورد موافقت اعضا قرار گرفت و به تصویب رسید.

صادق‌زاده با تاکید بر اینکه انرژیهای تجدیدپذیر تاثیر قابل توجهی بر روند اشتغال‌زایی در کشور دارد، عنوان کرد: امروزه انرژی‌های پاک نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و تامین موثر برق شبکه در ایام پرمصرف سال دارند از این رو مزایای یاد شده موجب شده است تا پیشنهاد وزیر نیرو برای افزایش منابع عوارض برق مورد تصویب هیئت وزیران قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع عوارض برق در تولید برق تجدید پذیر و پاک و همچنین توسعه شبکه‌های برق روستایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: امیدواریم با افزایش منابع حاصل ازعوارض برق روند توسعه شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدید پذیر در کشور با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

صادق‌زاده در خصوص منابع حاصل از محل عوارض برق، گفت: پیش از این با هشت درصد در نظر گرفته شده اعتباراتی در حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این بخش پیش‌بینی شده بود که با پیشنهاد جدید وزیر نیرو امیدواریم این منابع به بیش از دو هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند و رشد قابل ملاحظه‌ای را در زمینه توسعه برق روستایی و تولید برق تجدپذیر در کشور شاهد باشیم.

رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی برق خاطرنشان کرد: در مصوبه مجلس شورای اسلامی برای عوارض برق آمده است که ۱۰۰ درصد این منابع بایستی برای توسعه برق تجدیدپذیر و شبکه‌های برق روستایی مورد استفاده قرار بگیرد، بنابراین هرگونه افزایشی در این بخش که منابع آن از مصرف کنندگان دریافت می‌شود موجب خواهد شد روند توسعه انرژی‌های پاک و برق روستایی با شدت بیشتری در کشور ما ادامه پیدا کند.